Reels: Handig voor je bedrijf?

Je hebt ze misschien al voorbij zien komen want de Reels functie is razend populair! Wat een Reel precies is en of je er wat aan kan hebben als bedrijf lees je in deze post!


Wat zijn Instagram Reels?

Reels is een verfrissende nieuwe functie om je account een nieuw leven te geven. Je maakt een video van 15 seconden die uit verschillende beelden kunnen bestaan en bewerkt ze daarna met effecten, audio of andere creatieve tools. Je kunt de Reel delen met je eigen volgers en als je een open account hebt met de hele Instagram-community. Reels biedt een nieuwe kans om het wereldwijde publiek te bereiken en je account een groter podium te geven!


Waarschijnlijk klinkt het concept bekend en dat is zeker niet zo gek! Instagram Reels lijkt namelijk veel op de bekende app TikTok. Het is een slimme zet van Instagram om dan via een account een nog breder publiek te bereiken.


Hoe maak je een Instagram Reel?

Ga naar de Stories camera functie van Instagram en selecteer onderaan het beeld de functie Reels. Vervolgens zie je aan de linkerkant van het scherm verschillende bewerkingstools om het maken van de Reel gemakkelijker en creatiever te maken.

  • Je kunt audio aan de Reel toevoegen om de de video aantrekkelijker te maken. Je kunt zoeken naar een nummer uit de muziekbibliotheek van Instagram of je kunt je eigen audiofragment gebruiken. Wanneer je een eigen audiofragment gebruikt en je een open account hebt, kunnen andere Instagram gebruikers de audio ook gebruiken om een Reel te maken.

  • Er zijn veel stickers, filters en andere effecten die gebruikt kunnen worden bij het maken van Instagram Reels. Deze kunnen gemaakt zijn door Instagram of door gebruikers over de hele wereld. Er kunnen verschillende effecten gebruikt worden als de video bestaat uit meerdere videoclips die bij elkaar gevoegd zijn wat een creatiever effect geeft!

  • De timer is vooral handig als je een hands-free video van jezelf wilt opnemen zonder je telefoon vast te houden.

  • Wanneer je verschillende videoclips bij elkaar wilt voegen tot een video, kan je de optie uitlijnen gebruiken. Zo wordt de video uiteindelijk een vloeiende video.

  • Als je de video in slowmotion wilt hebben of juist wilt versnellen kan de snelheid ook nog aangepast worden.

Zodra je Reel klaar is ga je naar het deelscherm waar je de Reel kunt posten op Stories en de Reel kunt opslaan op je account zodat die na 24 uur nog steeds te bekijken is. Op het deelscherm kun je ook de omslagafbeelding aanpassen, hashtags toevoegen en een bijschrift toevoegen. Als de Reel opgeslagen is op het account kan die bekeken worden onder het kopje 'Reels' op het profiel.


Gebruik van Instagram Reels voor een bedrijf.

Instagram Reels maakt het mogelijk voor bedrijven om op een nieuwe en verfrissende manier hun bedrijf te promoten. Dit kan bijvoorbeeld door nieuwe producten te laten zien of om een event te promoten.

Vooral kledingbedrijven zoals Gucci laten nu bijvoorbeeld hun nieuwe collectie zien via Reels, maar veel andere bedrijven zijn er nog niet mee aan de slag gegaan. Het is natuurlijk nog een vrij nieuw concept, maar dat biedt een mooie kans om je bedrijf op een creatieve manier te promoten en nieuwe mensen met het bedrijf kennis te laten maken!


Maar hoe kan je Reels nu het beste gebruiken? De content op reels verandert elke dag en volgt trends, Reels zijn vooral bedoeld om kort en grappig of informatief te zijn. Het is een slim idee om de trends op de explore pagina te gebruiken en er een eigen draai aan te geven. Reels laten maken door je medewerkers in het magazijn is bijvoorbeeld een goed idee, de medewerkers kunnen hun creativiteit kwijt en je komt een stuk vriendelijker over.


Ook is Reels perfect voor het delen van spectaculaire beelden, die je verder dan je eigen community wilt laten gaan. Bijvoorbeeld deze Reel van de Efeteling!


Door deze functie te gebruiken kom je heel gemakkelijk en bereikbaar over. En het is gratis branding als het een goed filmpje is. Een Reel die viral gaat kan je zo 1000 nieuwe volgers opleveren.


Het is over het algemeen belangrijk om op Reels de content te plaatsen die bij jouw account past. Volg niet een trend als je er niet zelf een draai aan kan geven! Dan heeft het geen zin om als bedrijf het te posten. Natuurlijk blijft het extreem lastig om te bepalen wat je wel en niet moet doen met deze functie, en daar kunnen wij mee helpen! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies voor je social media pagina's!

Legal

Privacy

Algemene voorwaarden

Op alle diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, deze zijn altijd beschikbaar op onze website

Contact

KVK: 80244920

BTW: NL003414951B61

E: info@showroommarketing.nl

T: +31 6 57 86 54 91

Openingstijden: Ma-Vr: 11:00am -10:00PM

Bericht ons op whatsapp!