Online Marketing tijdens Corona

De maatregelen omtrent COVID-19 zijn weer aangescherpt. Minder mensen komen langs op locatie, minder mensen geven geld uit, en zo verlies je langzaam grip op je klanten. Lees in deze blogpost wat je kan doen via social marketing, want #supportlocals gaat je niet helpen.



Begrijp goed dat je klanten het ook lastig hebben, op dit moment maakt het niet uit waar je kijkt. Overal is Corona. Iedereen hoort constant over het Coronavirus. Meer mensen zitten thuis en zitten ook steeds meer op Social Media.


Blijf daarom niet alleen maar posten over hoe lastig je het hebt in deze tijd, social media functioneert op het moment als een break van het virus. De hashtag #supportlocals zegt een klant ook het moment niet zo veel.


4 social media veranderingen die je NU moet invoeren

Met deze veranderingen bereik je wellicht eindelijk meer klanten in deze lastige tijd.


1. Het gaat om de mensen, niet om je logo of winkel.


Dit was al heel belangrijk, maar in de Corona tijd zeker!


We geven vooral om mensen in deze tijd en verlangen naar sociale contacten. Mensen identificeren zich niet met je logo of de binnenkant van je winkel.


Elk bedrijf bestaat uit exceptionele mensen die passie hebben voor hun vak en wat ze doen. Die mensen moeten voorop gezet worden in de marketing! De Beren doet dit bijvoorbeeld heel goed.



2. Focus op helpen, niet op verkopen


Wij krijgen de laatste tijd veel de vraag: "Wat kunnen wij doen naast het verkopen van onze producten?" Helpen verslaat verkopen, je moet proberen zoveel mogelijk je klanten proberen te helpen.


Alles dat je gratis kan aanbieden moet je aanbieden, nu online met bijvoorbeeld tips en tricks. Dit is nog nooit zo belangrijk geweest. Want je klanten willen (of kunnen) op dit moment waarschijnlijk niks kopen. En mensen die je nu warm maakt, komen eerder terug als klant.


3. Zorg dat je post in context staat


Een vol restaurant of een drukke straat zijn niet meer van deze tijd. En alle gemaakte foto's van bijvoorbeeld een vol restaurant staan niet meer in context. Daarom moet je veranderen wat je post. Als voorbeeld het account van de Beren voor en tijdens Corona.

Deze post is van voor de Corona tijd. Een druk restaurant, geen afstand, al met al een gezellige avond. Maar om dit nu te plaatsen klopt niet helemaal, het gebruiken van je gemaakte foto's werkt gewoon niet meer. Je moet plaatsen wat je nu kan verwachten!


Deze post weerspiegelt exact wat er aan de hand is en wat je kunt verwachten, 'de Beren ervaring' thuis bezorgd. Deze post had niet beter gekunt. Waar sommige bedrijven kiezen voor een informatieve tekst laat deze post de ervaring zien die je krijg als je de Beren laat bezorgen!


4. Inspireer je volgers


We zitten steeds meer op social media, en er wordt in deze tijd ook steeds meer gepost. Zorg er daarom voor dat jouw posts wat betekenen voor iemand, een stapel kleding of de binnenkant van je winkel hebben mensen onderhand wel gezien. Deel wat je kunt delen, deel informatie, maak een leuke quiz of verzin een leuke challenge. Doe er alles om origineel over te komen! Nou begrijpen wij dat dit heel erg lastig is, maar het is het enige wat je "simpelweg" kunt uitvoeren. Wij kijken graag mee met je social marketing en helpen waar nodig! Neem contact met ons op via de email, of stuur ons een whatsappje!

Volg on op Instagram voor meer gratis tips and tricks!


24 keer bekeken

Legal

Privacy

Algemene voorwaarden

Op alle diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, deze zijn altijd beschikbaar op onze website

Contact

KVK: 80244920

BTW: NL003414951B61

E: info@showroommarketing.nl

T: +31 6 57 86 54 91

Openingstijden: Ma-Vr: 11:00am -10:00PM

Bericht ons op whatsapp!